A másik Boleyn lány
Az már önmagában is jelent valamit, ha az emberfiának kedve szottyan még egyszer megnézni egy filmet; ha pedig másodjára is talál benne újdonságot és pozitívumot, az bizony hatványozhatja egy film értékét és összetettségét. A csúnyácska poszter és a nem túl hízelgő kritikák márpedig ilyen filmet mutatnak. Jelentem, a témában (a középkor-végi Anglia) az eddig készült talán legjobb film A másik Boleyn lány. A mozi egyszerre történelmi, lélektani- és sorsdráma, mégpedig mindnek a legjavát hozza. A két nővér szeretete és vetélkedése nem csak a nőnemű nézők szívébe tud betalálni, mint más alkotásoknál például. Remekül fonódik össze a szereplők érzelmi története a valós történelmi/politikai fordulatokkal - utóbbiakat nem tolják képünkbe, mégis követni tudjuk a krónika eseményeit. A sok egyéni ötlet remekül passzol a história fehér foltjaiba - viva! az eredeti írőnő Philippa Gregorynak -, pláne, hogy ezt teljesen hiteles megjelenéssel teszi: a ruhák gyönyörűek és korhűek (ilyet se látni gyakran...), a környezet tökéletesen pontos (az ébredő Tudor-gótika és finoman megbújó, gyönyörű albioni tájképek), a karakterek pedig meglepően emberiek, kezdve a jóságos Máriával egészen a lassan eszét vesztő Henrikig - semmi műmájerség, mint az átlag amcsi törifilmeknél lenni szokott. A nők a kor keretein belül foglalják el a helyüket, bölcs véleményüket megtartják maguknak (és nem adnak platóni filozofikus gondolatokat parasztok szájába, mint lsd. Lovagregény...). Egy szóval, ez az alkotás (kiérdemli e szót) ajánlott mindenkinek: törikedvelőknek, "lelkizőknek", vagy akár értékbecslő civileknek - mindenki talál majd benne valami megkapót.
9.5 / 10
The other Boleyn girl
It's a nice thing when a movie is good enough to see more times; and if it shows even more newer and newer plus, that can involve the awarding of a work. And now here's a very-very good movie about the late-medieval England, despite of its quite unlovely poster and crytics. We see a mixture of drama and historical work, about a fight between two sisters, who want to be a lover of Henry. I really enjoyed this line, however I'm not a soap oper-fan little girl (yet :)). The emotinal events of the characters interlock with the real historical/political happenings - these are silently flowing in the background, so we know about every main fact we need to know. So, viva for the original writer Philippa Gregory, she made a very good work, just like film makers: costumes are wonderful and period dresses (it's a rare thing nowadays...), buildings too, and actors are playing their character really naturally, from the charitable Mary untill the mad and concupiscent king. Women are not feminist activists, they stand in their place in the hierarchy of the age, their wise opinion are kept behind the word of their lord and husband. I could continue the line of praises, but I prefer to advise you all this master-work, I think you'll find something gripping in there.
9.5 / 10
Ajánlott bejegyzések:
Trackback address for this post::
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
zsuzsika_16 2008.12.21. 16:22:55
Mornambar-Totto 2008.12.21. 16:50:28
Kainitha 2008.12.23. 14:05:07